Jak skutecznie napisać cv aby znaleźć się na rozmowie rekrutacyjnej?

Wskazówki poniżej będą szczególnie przydatne dla osób, które określiły już cel zawodowy, czyli wiedzą:

W jakiej branży/ branżach chcą pracować?

W jakich firmach z danej branży szukają zatrudnienia?

W jakiej roli i na jakim stanowisku.

 

Jeżeli nie znasz odpowiedzi na powyższe, to nie zaczynaj od przygotowania cv. Niestety strategia pt. “Wysyłam gdziekolwiek byleby znaleźć pracę” nie sprawdza się w dłuższej perspektywie. Z mojego doświadczenia wynika, że często ten fakt wychodzi w trakcie rozmowy i niezbyt korzystnie świadczy o motywacji do pracy.

Wracając do wskazówek…

Jeżeli wysyłasz dużo aplikacji i nadal nie masz odpowiedzi – konkretnych spotkań rekrutacyjnych – czas przyjrzeć się temu co wysyłasz.

Oto wskazówki:

1). Każdy punkt Twojego cv powinien zostać oceniony za pomocą kryterium: „Czy ta informacja pomoże mi uzyskać zaproszenie na rozmowę? Czy jest zbyt zawiła, niejasna i może zniechęcić pracodawcę?”

2). Długość – 1 strona to mit, powinna być taka, jaka jest potrzebna na zawarcie kluczowych treści z punktu widzenia posady, o którą się starasz.

3). Sprawdź, czy nie przesadziłeś z formą – grafy, wykresy, na których prezentujesz swoje umiejętności dotyczące języków, kompetencje oraz inne umiejętności nic nie wnoszą oprócz wzbudzenia doznań estetycznych rekrutera. Odwołaj się do obiektywnych kryteriów jak znajomość języków wg CEFR (A1 do C2).

4). Wiem, że to wiesz a jednak powtórzę, indywidualna treść do każdego stanowiska, nie zawsze wszystkie obowiązki, które wykonujesz są istotne dla potencjalnego pracodawcy.

5). W opisie obowiązków, kompetencji używaj tych samych sformułowań jak w ogłoszeniu o ile oczywiście wykonujesz daną pracę. Jeżeli w ogłoszeniu jest np. doświadczenie we współpracy z B2B, to tak właśnie napisz jeżeli kooperujesz z firmami. Elokwencją popiszesz się na rozmowie.

6). Nazwy jednostek, często nazwy firm, w których pracujesz wymagają dodatkowego wyjaśnienia. Nie ma jednorodnego nazewnictwa i np. Dział Obsługi Klienta to może być dział reklamacyjny, windykacyjny, sprzedażowy, posprzedażowy, itp. Czytając Twoje cv nikt nie powinien się zastanawiać czego dotyczy dana etykieta.

7). Sprecyzuj obowiązki tak aby nie były wymienione tylko czynności ale konkretnie- co u danego pracodawcy jest istotne. Nie wystarczy napisać np. „przygotowywanie raportów”, warto rozbudować takie lakonicznie sformułowanie do „przygotowywanie raportów w programie np. Excel, dotyczące wyników sprzedaży, konkurencji”, itp.

Mam nadzieję, że te podpowiedzi doprowadzą Cię do rozmowy.

Nadal nie czujesz jak ma wyglądać Twoje profesjonalne cv ? Śmiało pisz: iza.patronska@realizujsie.pl

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *